موضوع: اخبار / آموزش
1,12,11,14,19,18,17,15,21,22,27,28,29,5,20,8,16

1,12,11,14,19,18,17,15,21,22,27,28,29,5,20,8,16

1,12,11,14,19,18,17,15,21,22,27,28,29,5,20,8,16

بسم الله ارحمن الرحیم

 در این مقاله میخواهیم به تفصیل دقیق انیمیشن سازی و راه های تبدیل شدن به یک انیماتور حرفه ای بپردازیم و راهنمایی ارائه کنیم برای کسانی که علاقه دارند در این رشته کار کنند ولی تجربه ای ندارند. در ادامه به توضیح نرم افزار های انیمیشن ، پلاگین ها ، مراحل انیمیشن سازی ، روش تهیه ی آموزش ،12 قانون انیمیشن سازی، مفاهیم پایه ، تیم و فواید آن ، سیستم های مورد نیاز برای ساخت انیمیشن و... میپردازیم. 

 

با ما همراه باشید

 

انیمیشن چیست؟

هنر حرکت بخشیدن به اشیای بی جان را انیمیشن میگویند. این واژه از لغت Anima به معنی «نفس زندگی» منشق می شود.

به تعریف دیگر پویانمایی یا انیمیشن نمایش سریع و متوالی تصاویری از اثر دوبعدی ، یا موقعیت های مدلی واقغی ، برای ایجاد توهم حرکت است .

ساخت انیمیشن راه های زیادی دارد ولی برای کوتاه بودن مطلب به تیتر آنها اکتفا میشود(میتوانید با جستجوی کوتاهی به معانی آنها پی ببرید).

1-طراحی عکس به عکس(فریم به فریم) 2- استاپ موشن 3-انیمه و مانگا 4-موشن گرافیک 5- موشن کپچر 6-طراحی مدل واقعی و جان بخشی رایانه ای و...

اما امروزه متداول ترین نوع انیمیشن انیمیشن سه بعدی میباشد که در این روش تمام مراحل با نرم افزار پیش میرود تا به انیمیشن تبدیل شود و موضوع مطلب ما نیز در مورد همین روش انیمیشن سازی است .

مهارت های مورد نیاز برای انیمیشن سازی چیست؟

برای پاسخ به این سوال شما باید ابتدا به روش انیمیشنی که میخواهید به آن بپردازید نگاه کنید 

برای مثال انیمیشن استاپ موشن مهارت عکاسی را نیاز مند است ولی انیمیشن سه بعدی نیازی به این مهارت ندارد.

اما ما در اینجا میخواهیم تنها درمورد انیمیشن سه بعدی صحبت کنیم پس مهارت های مورد نیاز انیمیشن سازی 3d را نام میبریم.

امروزه مهارت های مورد نیاز برای ساخت انیمیشن 3D به شرح زیر است:

1-زبان انگلیسی(زیرا شما در ادامه کار باید آموزش هایی را ببینید که به زبان انگلیسی هستند و در صورتی که زبان بلد نباشید در سطح مبتدی گیر خواهید کرد).

2-در صورتی که شما طراح استوری برد (در ادامه توضیح داده میشود) باشید نیاز به مهارت طراحی دارید که باید طراح خوبی باشید.

3-برای کار با نرم افزار های سه بعدی باید مفاهیم پایه ی انیمیشن را هم بدانید که در ادامه توضیح داده میشود.

4-همچنین شما باید کار کردن با رایانه را در سطح متوسط بلد باشید تا در ادامه راه به مشکل نخورید.

5-همچنین شما باید یک مهارت بنیادین را که هر انیمیشن سازی به آن نیاز مند است را داشته باشید : صبر (در کار انیمیشن در همه مراحل صبر و حوصله بسیاری نیاز است پس در صورتی که فاقد این مهارت هستید این مقاله را ادامه ندهید)

6- مهارت مورد نیاز بعدی پشتکار است (در کار انیمیشن شکست خوردن در هر مرحله ای امری مشهود است پس اگر پشتکار داشته باشید پس از هر شکست کار را ادامه میدهید)

7-مهارت بعدی مورد نیاز شما تلاش است ( شما باید به کارتان علاقه مند باشید و برای همین تلاش یک مهارت بلا عوض در این کار است زیرا در این راه شما باید تمام مشکلات را خودتان حل کنید ، برای حل مشکلات ساعت ها مقاله بخوانید ، در ده ها انجمن سوال بپرسید ، صد ها دقیقه آموزش ببینید و ده ها روز تجربه کسب کنید و اگر کسی این مهارت را نداشته باشد حاضر نیست که برای حل این مشکلات زمان بگزارد )

نکته : برای اینکه شما بتوانید به این مهارت ها دست بیابید در ابتدا باید هدف و امید رسیدن به هدف را داشته باشید . تنها امید و هدف است که نیروی محرکه ی انسان را ده ها برابر قوی تر میکند.

قانون : هزینه / فایده ( هر کاری که برای شما سود داشته باشد فایده است و هرکاری که برای شما هزینه داشته باشد هزینه است. پس از ادامه مقاله درصورتی که هدفی ندارید صرف نظر کنید زیرا شما در حال هزینه کردن زمانتان برای خواندن مقاله ای هستید که سودی به شما نمیرساند چون هدفی ندارید)

مراحل انیمیشن سازی چیست ؟

در این بخش به شما توضیح میدهیم که چه مراحلی را برای ساخت یک انیمیشن حرفه ای باید پشت سر بگذارید

ساخت انیمیشن 3 مرجله ی کلی دارد : پیش تولید ، تولید ، پس تولید 

که هر کدام به مراحل جزئی تری تقسیم میشود و ما در این مطلب به تمام جزئیات میپردازیم

PreProduction(پیش تولید): در این مرحله تمام مراحلی که برای تولید انیمیشن اصلی نیاز هستند اجرا میشوند 

1- ایده : در این مرحله شما ایده ی کارتان را به دست می آورید. ایده شاکله ی اصلی انیمیشن است و انیمیشن به خاطر یک ایده ساخته میشود

2- فیلم نامه : در این مرحله شما باید برای ایده تان داستانی را بسازید که ابتدا ، وسط ، و انتها داشته باشد. 

3- دیالوگ : در صورتی که انیمیشن شما یک انیمیشن صامت نبوده باید دیالوگ هایی را برای کاراکتر ها در نظر بگیرید . دیالوگ یعنی گفتگو ی بین کاراکتر ها. ( تصویر یک فیلم نامه و دیالوگ در پایین )

                                      (برای بزرگ نمایی بر روی تصاویر کلیک کنید)

4- استوری برد یا استوری ریل : در این مرحله شما باید زاویه ی دوربین ، صدا های پشت زمینه ، نور پردازی ، جهت حرکت مدل ها و ... و به زبان ساده یک شمای کلی از انیمیشن خود را بر روی کاغذ یا تصویر ارائه دهید . این شمای کلی دو حالت دارد:

الف- استوری برد: در این حالت شما انیمیشن را در ذهن دارید سپس از هر چند ثانیه ی انیمیشن تصاویری را روی کاغذ یا رایانه نقاشی میکنید ( که میتوانید بامداد بر روی کاغذ این کار را بکنید و یا با قلم نوری بر روی رایانه ) 

ب- استوری ریل: در این حالت باز شما انیمیشن را در ذهن دارید ولی هر چند فریم از انیمیشن را در کاغذ میکشید به طوری که با به هم پیوستن آنها انیمیشنی ساده را در اختیار دارید ( این کار بسیار سخت تر و طولانی تر از استوری برد است و توصیه میکنیم در ابتدا با استوری برد شروع کنید)

 5-اطلاعات: در مرحله ی آخر شما به آنالیز نرم افزار ها ، تکنیک ها ، هزینه ها و ... برای ساخت انیمیشن میپردازید . مثلا چه نرم افزار هایی را برای این کار نیاز دارید و چه هزینه های را باید انجام دهید و چه صحنه هایی با چه تکنیک هایی ساخته میشوند.

 Production(تولید): در این مرحله با توجه به مراحل پیش تولید خود انیمیشن ساخته میشود .

1- مدلینگ :در این مرحله تمام اشیاء و موجودات ساخته میشود ولی همه آنها تک رنگ هستند و هیچ بافتی را دارا نیستند که بتوان آنها را به اجسامی مانند : بتن ، فلز ، پوست ، چرم و ... تشبیه کرد (مانند تصویر زیر)

2- تکسچرینگ و متریال : در این مرحله شما باید به مدل هایی که ساخته اید یک بافت بدهید که این بافت 2 جزء دارد

  الف - تکسچر یا همان تصویر : در اینجا شما تنها تصویری از مواد را بر روی مدل خود می اندازید مانند تصویر زیر:

اما همانطور که میبینید اجزا تماما شبیه هم هستند و تفاوتی در بافت بین پارچه و پوست دیده نمی شود جز در رنگ 

در صورتی که پارچه مقدار بازتاب نور بافت و حالتی متفاوت از پوست دارد پس مرحله دوم اینجا به کار می آید :

   ب - متریال یا بافت : در این مرحله شما برای نرم افزار تعریف میکنید که این جسم چیست و چه خواصی دارد زیرا هر جسمی به خودی خود مقدار بازتاب ، شفافیت ، شکست نور ، درخشش ، حالت و بافت مخصوص به خود را داراست .(مانند تصویر زیر)

 3- ریگینگ یا همان استخوان بندی : هم اکنون مدل شما دارای بافت است اما اگر این مدل فرضا یک انسان باشد چگونه باید حرکت کند؟ در این مرحله باید به استخواب بندی یک مدل بپردازید. این کار در هر نرم افزاری روش خاص خود را دارد ولی در حالت عادی استخوان هایی برای مدل خود رسم میکنید (مانند تصویر زیر)

 4-انیمیتینگ یا متحرک سازی: در این مرحله شما باید به کمک استخوان ها انیمیشن خود را متحرک کنید (مانند تصویر زیر)

 5- نورپردازی: در این مرحله شما باید نور پردازی صحنه تان را اجرا کنید 

6- دوربین: در این مرحله شما باید دوربین های صحنه تان را بچینید و حرکت های آنها را طبق استوری برد یا استوری ریل شبیه سازی کنید.

 7-سیمولیتینگ یا شبیه سازی: اگر در انیمیشن شما دود و غبار،سیالات،انفجار،تخریب،آتش،پارچه ها،مو ها و ... در کل مواردی که به صورت نامنظم هستند وقابل ساخت نیستند مانند مایعات و آتش و پارچه وجود داشت باید در این مرحله آنهارا شبیه سازی کنید. در این مرحله نیاز به سیستم ها قدرتمند برای شبیه سازی های هرچه  بهتر هستیم.

آتش:

مایعات:

ابر :

پارچه:

تخریب:

مو :

 

تشعشات نور (caustics):

8- رندر : هم اکنون تمام مراحل انجام شده ولی فایل کنونی یک فایل ساده است که زیبایی چندانی ندارد حال شما باید فایل انیمیشن تان را به پیکسل هایی تبدیل کنید که در تمام نمایشگر ها قابلیت نمایش را داشته باشند که رندر نامیده میشود و مرحله ی آخر در بخش تولید است .

 PostProduction(پس تولید): در این مرحله شما رندری که گرفته اید را ویرایش میکنید تا به انیمیشن دلخواهتان برسید.

1-کامپوزیت : در این مرحله لایه های انیمیشن رندر شده را بر روی هم قرار میدهیم ، افکت های مختلف را برای زیبا تر شدن هر لایه به کار میبریم و در انتها با ترکیب لایه ها به کیفیت مطلوب میرسیم. 

2- جلوها های ویژه : در این مرحله جلوه های ویژه دوبعدی یا سه بعدی دیگری را بر روی انیمیشن اضافه می کنید.

3- تدوین : در این مرحله تمام سکانس ها را به هم متصل میکنیم تا یک انیمیشن متوالی بدست بیاید.

4- صدا گذاری : در صورتی که انیمیشن شما صامت نباشد در این مرحله روی انیمیشن دوبله صورت میگیرد تا از حالت خشک بی صدایی بیرون بیاید.

5- موسیقی و جلوه های صوتی : در این مرحله موسیقی های متناسب با ژانر انیمیشن بر روی آن قرارداده میشود و همچنین صوت های پس زمینه مانند صدای اجسام و حیوانات و ... با انیمیشن ترکیب میشود

6- رندر نهایی : در انتها انیمیشن را رندر نهایی میکنند تا از نرم افزار به صورت فایل تصویری خارج شود و فیلم آماده ی پخش در هر نمایشگری باشد.

12+6 قائده ی انیمیشن سازی

در ادامه شما باید قوائد ساخت انیمیشن را بدانید که 18 عدد هستند (12 تای آنها از سال 1930 تا به کنون وجود داشته اند و 6 تای آن بدلیل پیشرفت روش های انیمیشن سازی چند سالی است که اضافه شده اند )

در فیلم زیر میتوانید 12 قائده ی انیمیشن سازی را ببینید

 همچنین مقاله های فارسی زیر نیز هم 12 قائده ی انیمیشن سازی و هم 6 قائده ی افزوده شده را بیان میکند:

12 قائده ی اصلی - 3 قائده ی افزوده شده اول - 3 قائده ی افزوده شده دوم

نرم افزار های انیمیشن سازی و توضیحاتی در مورد آنها 

نرم افزار ها در بخش تولید (Production) به سه دسته تقسیم میشوند :

1- 3d package (ابزار هایی هستند که اکثر کار های انیمیشن سازی در آنها قابل اجرا است)

2- ابزار های تخصصی (این سری از ابزار ها کار های تخصصی را انجام میدهند و در یک یا چند حوزه انیمیشن نقش دارند)

3- ابزار های کمکی (این ابزار ها در بعضی از زمینه ها ، کمکی برای افرادی که نمیخواهند به صورت کاملا تخصصی کار کنند ، هستند)

- نرم افزار های مشهور 3d package عبارتند از:

3Ds Max - Maya - Cinema4D - Blender - Houdini FXو ...

- نرم افزار های مشهور تخصصی عبارتند از :

RealFlow - ZBrush - Marvelous - Mary - MudBox - Photoshop -Iliustrator و ...

- ابزار های بخش کمکی به سه بخش تقسیم میشوند:

1-اسکریپ ها (ابزار هایی که با زبان برنامه نویسی همان برنامه نوشته میشوند)

2-پلاگین ها (ابزار هایی مانند نرم افزار ولی کوچکتر و محدود تر از آن که بر روی نرم افزار های 3d package و تخصصی نصب میشوند.)

3-نرم افزار ها (نرم افزار هایی کوچک که به قدرت ابزار های تخصصی کار نمیکنند و هدف از طراحی آنها ساده سازی در تولید یک حوزه از کار انیمیشن است)

- اسکریپ ها دسته ی بسیار وسیعی هستند و هر فردی که برنامه نویسی نرم افزار را کار کرده باشد میتواند اسکریپ بسازد و هر نرم افزار اسکریپ های مخصوص خود را داراست به همین دلیل ما اسکریپی را معرفی نمیکنیم.

- پلاگین ها هم دسته ی وسیعی هستند که هر نرم افزاری پلاگین مخصوص به خود را داراست که ما چند پلاگین برای چند نرم افزار را نام میبریم :

3ds max : fumfx - ortanix - vray - rayfire - phoenixfd 

Maya : arnold - fumefx - vray 

Cinema4D : turbulence fd - vray - realflow

- در مورد نرم افزار ها تعداد آنها از پلاگین ها و اسکریپ ها بسیار کمتر است و ما بعضی از آنها را معرفی میکنیم:

speed tree - quxel studio - plants factory - vue - ozone 

نرم افزار های بخش پس تولید (PostProduction) به سه دسته تقسیم میشوند :

1- ابزار های قدرتی (ابزار هایی با قدرت بالا و تخصصی در زمینه های مختلف پس تولید که در بالا اشاره کردیم)

2- ابزار های سرعتی ( ابزار هایی که قدرتی به مراتب کمتر از ابزار های قدرتی دارند و بیشتر برای استفاده ی ساده و سریع ساخته شده اند که ما آنها را به شما توصیه نمیکنیم)

3- ابزار های کمکی ( این دسته ابزار ها به مقدار وسعی وجود دارند - اما بسیار کمتر از کمکی های 3d -که کمک در بهتر شدن کاربرد های نرم افزار های پس تولید میکنند)

- نرم افزار های مشهور قدرتی عبارتند از :

Premiere - AfterEffects - Nuke - SpeedGrade و ...

- ابزار های سرعتی بیشتر برای کار های عادی و ساده ساخته شده اند و از پس کار انیمیشن بر نمی آیند مانند : Powerdirector - corel video studio و ...

- اکثر ابزار های قدرتی برای خود ابزار های کمکی و جانبی دارند که گروه ها و شرکت های دیگر یا شرکت سازنده خودشان آنها را تهیه کرده اند و روند یکسری کار هایی که نمیتوان با نرم افزار انجام داد یا پروسه ی طولانی در پیش دارد را انجام میدهند که به عنوان مثال ابزار optical flares ابزاری است که در نرم افزار های AfterEffects - Nuke کاربرد دارد و کار آن نور پردازی حرفه ای یک تصویر دو بعدی است .

نکته : شما میتوانید با جستجو درباره این نرم افزار ها توضیحات بسیاری بدست بیاورید ولی ما بدلیل طولانی شدن بیش از حد مطلب نمی توانیم آن ها را توضیح دهیم انشالله در صورت درخواست کاربران در تالار گفتمان توضیحات بیشتری در مورد هر نرم افزار داده میشود.

موتور رندر چیست ؟

همان طور که توضیح دادیم مرحله ای به نام رندرینگ وجود داشت (مرحله ی رندرینگ اول نه دوم زیرا مرحله رندرینگی که زمان بر است مرحله ی اول است و مرحله دوم زمان بسیار کمتری میبرد)

در این مرحله ابزاری به نام " موتور رندر " فایل سه بعدی ما را به تصویر شامل پیکسل تبدیل میکند که قابلیت نمایش در هر صفحه ی نمایش را دارد .

موتور های رندر جزء ابزار های پلاگین برای نرم افزار های 3d package و تخصصی هستند و گاهی در مرحله ی پس تولید هم نقش دارند همان طور که اشاره کردیم هر نرم افزاری موتور های رندر خاص خود را دارد 

که بدلیل کمبود زمان شما میتوانید در این مقاله اکثر موتور های رندر را ببینید و کاملا با آنها آشنا شوید.

نکته: فراموش نکنید مهم نیست که با چه موتور رندری کار میکنید ، تنها کافیست به آن مسلط باشید تا هر آنچه در ذهن میپرورانید را بسازید)

روش های یاد گیری انیمیشن

شما برای یادگیری انیمیشن سازی چند راه دارید :

1- جستجو و خرید اینترنتی محصولات ( که اکثرا انگلیسی هستند)

2- خرید محصولات در مراکز آن که درتهران یکی از مراکز آن میدان انقلاب است

نکته : در صورتی که شما با نرم افزار 3ds max کار میکنید جامع ترین آموزش این نرم افزار به زبان فارسی پک آموزشی سایت مرکز ملی سه بعدی ایران است.

مفاهیم پایه 

شما در ابتدای کار باید مفاهیم پایه ی کارتان را بشناسید و در آنها حرفه ای شوید تا بتوانید در تمام نرم افزار های سه بعدی دست برتر را داشته باشید

مفاهیم پایه یعنی اصول و کلمات تخصصی و معانی آنها که باید انها را بشناسید 

یکسری از مفاهیم پایه ی انیمیشن که باید خودتان در مورد آن تحقیق کنید : فریم ، لایه ، اسپکت رشیو ، FOV ، DOF و غیره

سخت افزار ها و ساخت تیم

 تیم یکی از اصلی ترین نیاز ها برای ساخت یک انیمیشن است زیرا سختی های انیمیشن سازی صد ها برابر چیزی ایست که تا کنون در این مقاله مشاهده کردید و تنها راه اینکه بتوانید یک انیمیشن حرفه ای را از شروع تا انتها بسازید داشتن یک تیم مجرب و از آن مهم تر هم دل و هم هدف است که بسیار بسیار قدرت و سرعت و تجربه کاری شما را بالا میبرد.

بدلیل محدودیت هایی که در ایران وجود دارد نمی توان مانند خارج هر فرد را تخصصی در یک موضوع گماشت بلکه تمام اعضا باید به صورت کامل یا حداقل بخش زیادی به مراحل انیمیشن سازی مسلط باشند .

در خارج افراد دخیل در ساخت انیمیشن های هالیوودی از 400 تا بالای 1000 نفر هستند که  با تخصصی ترین ابزار و تجهیزات و بودجه ی نا محدود و بهترین ساختار کاری در طول 2 الی 6 سال یک انیمیشن را ارائه میدهند و با این حال باز هم رندر یک انیمیشن 1 ساعت و 30 دقیقه ای در هالیوود {12500 ساعت=1 سال و 5 ماه} طول میکشد(در بعضی اوقات رندر هر فریم از انیمیشن ها در هالیوود بیش از 40 ساعت گزارش شده است (هر فریم مساوی یک تصویر است که هر ثانیه دارای 25 فریم می باشد یعنی برای هر ثانیه باید {1000 ساعت=41 روز و نیم} رندر انجام شود)

حال ما در ایران به دور از این امکانات چگونه باید کار کنیم ؟  

.

.

.

.

.

.

.

.

جواب شما این است :

لیست چند سایت ایرانی برای انیماتور ها:

1- mostafa3d.com 

2- puyanama.com

3- dfmrendering.com (برای خرید سیستم و همچنین دارای مقالاتی بسیار ارزشمند در زمینه هنر سه بعدی)

برای تهیه آموزش های انیمیشن:

1- 3dmaxfarsi.ir

2- tutfarangy.com

3- softsaaz.ir ( پیشنهاد ما)

و ...

روش پیدا کردن آموزش های بیشتر و تخصصی:

متاسفانه امروزه با توجه به حجم عظیم آموزش های فارسی اکثر آموزش های انیمیشن سازی به زبان انگلیسی هستند ، که بخشی از همین آموزش ها چه فارسی و چه انگلیسی به صورت غیر رایگان موجود هستند

برای اینکه شما بتوانید آموزش مورد نیازتان را تهیه کنید 2 راه دارید:

1- سرچ در موتور های جستجو

2- مطرح کردن سوالات در انجمن های انیمیشن سازی مانند مصطفی 3D و ...

برای روش اول

الف) شما باید سوال مربوطه را به زبان فارسی و در صورت موجود نبودن آموزش فارسی به زبان انگلیسی در یکی از موتور های جستجو سرچ کنید 

ب) در صورتی که آموزش شما در یکی از سایت ها vimeo , youtube نبود به صورت عادی دانلود میکنید

ج) و در صورتی که در یکی از این سایت ها قرار داشت میتوانید در سایت  downloadchibashi با وارد کردن آدرس فیلم در آن آن را دانلود نمایید و در خراب بودن این سایت با مراجعه به سایت Mostafa3d (باید به اطلاع برسانم که حتما باید عضو این سایت باشید ، عضویت رایگان میباشد) در بخش انتقال ویدئو فایل در بالای صفحه (بعد از عضویت گزینه "انتقال ویدئو فایل" نمایش داده میشود) وارد شده و آدرس را وارد کرده و با تنظیمات دلخواه خود آن را دانلود نمایید.

همیشه سعی کنید با آدم های حرفه ای در این زمینه ارتباط داشته باشید .

زیرا این افراد تجربه های زیادی را در مورد انیمیشن سازی دارند و میتوانند آنها به شما انتقال دهند .

یکی از راه های ارتباط با این افراد هم انجمن های انیمیشن سازی است.

امید و هدف

امیدوارم این مطلب توانسته باشد راه را برای شما به مقدار زیادی روشن کند.

پس به راهتان با امید ادامه بدهید و قدم اول را با اقتدار بگذارید.

از شکست هایتان عبرت بگیرید و نا امید نشوید.

و از پیروزی هایتان متکبر نشوید.

و فراموش نکنید که:

اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین فارس به آن دست خواهند یافت . نبی مکرم اسلام (ص)

یا علی مدد

---------------------------------------

در صورتی که سوالی در زمینه این مطلب داشتید میتونید در تالار گفتمان ما اون رو با ما به اشتراک بگذارید

نویسنده : (ghadir3d.ir)

(کپی با ذکر منبع مانعی ندارد)

برچسب ها: انیمیشن , ایران , برای آینده , انیمه , اسلام , افق , آقا , ژاپن , امام , اسرائیل , ایران اسرائیل را دوست دارد , اسرائیل ایران را دوست دارد , ما عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستیم , فیلم , شیعه , انیمیشن رستاخیز موشک ها , رهبر
ادامه ی مطلب ...لینک ثابت نوشته شده توسط : ghadir3d در شنبه 20/04/1394 01:33

نظرات کاربران


هیچ نظری تا کنون ارسال نشده است! اولین نفر باشید ...

mohammad
mohammad - چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 17:03
خیلی ممنونم بابت این مقاله هدف من هم انیمیشن سازی است و فعلا با انیمیشن های کوتاه شروع میکنم و برای انیمیشن بلند هم برنامه ریزی کرده ام و فیلمنامه شخصیت ها و .. اماده است که مید وارم ساخته بشه و جزو بهترین ها بشه این مقاله خیلی به من کمک کرد ممنون

پاسخ مدیر : سلام خیلی خوشحالم که توانسته ایم برای کمک به هموطنانمان قدمی برداریم تا آینده انیمیشن ایران را رشد دهیم تنها یک نکته را باید عرض کنم که حتما سعی کنید اگر در زمینه انیمیشن ورود میکنید به صورت گروهی به کار مشغول شوید زیرا مراحل کار بسیار زیاد و پیچیده هستند و حتما کار ساده ای نیست پس سعی کنید از چند نفر به عنوان هم گروه برای این کار استفاده کنید انشالله انیمیشن های شما هم جزو بهترین ها خواهد شد یاعلی

علی
علی - یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 08:34
سلام.خداخیرتون بده که چنین سایتی را دایر کردید.سایت های زیادی در زمینه ی انیمیشن سازی وجود داره ولی تعداد کمی از آنها از این دیدگاهی که شما ارائه کردید به مقوله ی انیمیشن سازی نگاه میکنند.یعنی در سایت های دیگه فقط در موردِ تکنیک صحبت میکنند .ولی شما از مسئله مهم تر از تکنیک صحبت کردید. یقیناً اگر کار با توکل بر خدا و برای رضای خدا باشه و برای اون کار ،همت و تلاش داشته باشیم،کار با بهترین کیفیت به ثمر خواهد نشست. اجرتون با خدا.یا علی.

پاسخ مدیر : با سلام باعث خوشحالی ماست که توانسته ایم سهمی در انیمیشن ایران باز کنیم و بخشی نوین جدا از تکنیک که تکمله ی تمام قوائد و قوانین مادی است را به آن اضافه نماییم تکنیک و توکل دو جزء اصلی تمام عرصه های مادی است که متاسفانه هم اکنون در عرصه انیمیشن حداقل تکنیک را از توکل که عضو هدف دهنده به تکنیک است جدا کرده اند باشد که بتوانیم دوباره این فرهنگ (تکنیک و توکل) را پایه گذاری نماییم یاعلی مدد

zoha
zoha - دوشنبه 27 دی 1395 ساعت 17:30
salam ,vaght be kheir in matalebe sitetun vaghan fogholadas. asan ye nore omidi bud vase man , man animation kheili dust daram va chan vaghte to fekre inam k vared animtion sazi besham , yeki az Aarezu ham ine ke ye studio Animation kheili khafan tu Iran besazam messe Pixar kheili khafan bashe shaayad in Aarezu be hadaf tabdil beshe.vali kolan hanuz az animation sazi chizi balad nistam.vali talash miknm k az hamin hala kenare darsam animation ro shuru konam chun k daram Bargh mikhunam va chandan alaghei nadaram behesh . omidvaram to in masir ba afradi ashna besham va betunim dar kenare ham ye teame animation fogholade dashte bashim.va baz ham tashakore faravan az shoma

پاسخ مدیر : با تشکر از نظر شما امیدواریم که شما هم به توانید به اهداف خودتون دست یابید فقط بدانید که این راه بسیار سختی هست و سعی کنید حتما با یک تیم کار کنید و بخش های ساخت انیمیشن رو بین خودتون تقسیم کنید چون یادگیری تمام این بخش ها به تنهایی باعث میشه زمان بسیار زیادی سر هر مطلب وقت بگذارید و با یاد گیری و اشکال گیری و تمرین هریک تازه به هرکدام مسلط شوید و موقع ساخت انیمیشن ها نیز باید تمام مراحل را خود اجرا کنید که تسلط پایین باعث ناتوانی در این زمینه میشود پس سعی کنید حداقل 3 یا 4 هم تیمی را همراه خود داشته باشید و مهمترین ویژگی هم تیمی تان م همدلی است و تخصص در این برهه زمانی هیچ اهمیتی ندارد. یاعلی تیم مدیریت گروه پویانمایی برای آینده (پوبا)

GTA
GTA - چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 02:35
همیشه آرزوی ساخت انیمیشن رو داشتم.... ولی الان با محدودیتی ک تو ایران هست چطور میشه یک انیمیشن حرفه ای و زیباو با کیفیت ساخت؟میدونم نباید ناامیدشد اما اینم میدونم نباید گول خورد.چون حقیقت تلخه اما دروغ ها، قشنگ.....

پاسخ مدیر : در محدودیت حرفی نیست ولی توی این محدودیت یک چیزه که باعث میشه انیمیشنی با 2 میلیارد تومان هزینه و 160 نفر سازنده نهایتا بشود تهران 1500 ولی انیمیشنی با هزینه ساخت تقریبا یک بیستم و 13 نفر سازنده (3 نفر دائمی 10 نفر موقتی ) بشود نبرد خلیج فارس 2 که کیفیتش به مراتب از انیمیشن اول بالاتر است و آن چیز که این تمایز را ایجاد میکنه انقلابی گری و روحیه ی انقلابیه اینجا شاید خیلی عقلانی به نظر نیاد ولی وقتی کسی برای خدا کار کنه نه برای پول قطعا پیشرفتش به مراتب بالا میره و سرعت و دقت کار هم همچنین . شاید در ظاهر حرف های قشنگ و الکی باشه ولی این حرف در واقعیت خودش رو اثبات کرده بغیر از این حرفا تخصص هم بحث قابل توجهیه کسی که متخصص باشد در بیشتر مواقع محدودیت ها رو دور میزنه و سنگینی کار رو از یک راه دیگر حل میکنه یکی از دلایلی هم که ایران توی انیمیشن سازی هنوز عقبه اینه که حتی به اندازه خود آمریکایی ها هم اعتقاد به کارش نداره چه برسه به حد یه ایرانی مسلمان انقلابی که جانش رو برای کارش میزاره شما اگر شروع کنید خدا کار رو جلو میبره البته که خودتون هم باید برنامه ریزی داشته باشید برای کار ولی همه چیز رو که انسان نمیتونه برنامه ریزی کنه اونجاست که خدا کارتون رو راه میندازه اگر علاقه به ساخت انیمیشن دارید با توجه به این مقاله و با کمک لینک هایی که در زیر معرفی کردم میتونید آموزش رو شروع کنید امیدواریم تونسته باشیم مشکلتون رو حل کرده باشیم یاعلی

محمد
محمد - پنجشنبه 17 فروردین 1396 ساعت 16:07
سلام لطفا منو راهنممایی کنید حدود 2 سال با مکس تویه خونه انیمیشن ساختم (در حد مبتدی) الآن دنبال یه نفر می گردم تویه تهران که با هم کار کنیم خسه شدم از بس تنهایی کار کردم چیکار کنم؟؟؟؟؟ دنبال یه گروهم یا یه نفر حتی که با هم در این مورد حرف بزنیم انیمیشن بسازیم ، اما کسی نیست :( چیکار کنم؟؟؟؟ ممنون

پاسخ مدیر : با سلام دوست عزیز برای پاسخ به آیدی ادمین در کانال تلگرام به آدرس زیر مراجعه نموده و سوال خود را مطرح نمایید https://t.me/ghadir3dir

محمد
محمد - جمعه 18 فروردین 1396 ساعت 07:05
سلام مجدد ، من تلگرام ندارم عزیز گوشیم قدیمیه ، ایمیل ندارند باهاشون ایمیل بدم ممنون

پاسخ مدیر : هم اکنون ایمیلی از طرف گروه دریافت خواهید کرد

zeinab
zeinab - چهارشنبه 17 خرداد 1396 ساعت 12:36
سلام . من میخوام انیمیشن سازی را تازه شروع کنم .از صفر لطفا راهنمایی کنید دقیقا از نرم افزار هایی باید از مقدمه شروع کنم . و در نهایت چه نرم افزار هایی را برای کار حرفه ای باید یاد بگیرم .(لطفا نرم افزار هایی که باید یاد بگیرم از از مقدمات تا پیشرفته را به ترتیب بگید ) با تشکر

پاسخ مدیر : با توجه به مقاله بالا که به همین منظور نوشته شده و میتوانید از آن بهره بگیرید ، در صورتی که شما میخواهید به سمت حرفه ای شدن پیش بروید باید از نرم افزار های حرفه ای شروع کنید و اینطور نیست که ابتدا از نرم افزار های مبتدی و نهایتا به نرم افزار های حرفه ای ختم شود. شما باید ابتدا با یادگیری مفاهیم پایه انیمیشن سازی (که با سرچ در اینترنت و همچنین در این مقاله میتوانید بیابید ) کار خود را شروع کرده و با آموزش پی در پی و منظم کم کم سطح کار خود را بالا ببرید. نرم افزار هایی که برای کار حرفه ای وجود دارد را هم در بالا میتوانید بیابید که با عنوان های " 3DS Max , Maya , Cinema4d , Houdini , Blender , Lightwave " وجود دارند و آموزش های فراوانی برای آنها وجود دارد. به زودی چند آموزش نیز در این مقاله برای علاقه مندان معرفی میکنیم البته که فراموش نکنید که کار تیمی و گروهی اصلی ترین پروسه ساخت انیمیشن است که بدون آن کار بسیار سخت تر و غیر ممکن تر خواهد شد امیدوارم مطالبی که عرض کردم برایتان مفید واقع شده باشد یا علی مدد

famous_girl79
famous_girl79 - دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت 04:18
باسلام.من یک دختر دبیرستانی هستم و به تازگی۱۷سالم شده است،از وقتی که تونستم مداد دستم بگیرم نقاشی میکردم تا به الان،وقتی سنم بالا تر رفت فرق بین انیمه ایرانی و غربیو فهمیدم،و هرچی بزرگ تر میشدم این علاقه به ساختن انیمیشن بیشتر میشد،من رشته کامپیوتر رو میخونم و هم زمان با شروع شدن تابستان شروع کردم به یاد گرفتن برنامه #مایا،الان هم عشقم نسبت به انیمیشن ساختن داره بیشتر و بیشتر میشه،کلی از سایت هارو گشتم تا بتونن من رو راهنمایی کنن،الان من راهنمایی لازم دارم که از کجا باید شروع کنم؟

پاسخ مدیر : با سلام همونطور که در مقاله مشاهده کردید ابتدائا باید زمینه کاری خود را مشخص کنید ( جنرالیست ، تخصصی ) در ادامه نرم افزار خود را و پس از آن به یادگیری جامع آن نرم افزار بپردازید. اگر قصد ساخت انیمیشن را دارید دو راه بیشتر وجود ندارد : 1- ورود در گروه های تولید انیمیشن 2- ساخت تیم و تولید انیمیشن که در زمینه اول کار تخصصی و در زمینه دوم کار جنرالیست ( همه کاره ) بیشتر کاربرد دارد. ساخت انیمیشن کار بسیار پیچیده و تخصصی میباشد و زمانی که وارد تولید آن شوید سختی آن را درک مینمایید به همین دلیل پیشنهاد ما به شما حدالمقدور به سمت کار تیمی سوق پیدا کنید تا کمک افزونی هم بر یادگیری و هم بر تمرین و نهایتا تولید انیمیشن است. در زمان حال بهترین کار برای شما یادگیری مفاهیم پایه انیمیشن ( مفاهیم پایه از قبیل مبانی انیمیشن سازی و مفهموم هایی که در تمام نرم افزار ها یکی میباشند ) و پس از آن آموزش صحیح و اصولی آن است به زودی در این سایت بخش برای آموزش نرم افزار های مختلف قرار داده میشود که میتوانید از آن قسمت نرم افزار مورد نیازتان را آموزش ببینید.

عباس
عباس - سه شنبه 13 تیر 1396 ساعت 10:13
خیلی خیلی عالی بود ممنونم

پاسخ مدیر : از رضایت شما خشنودیم امیدوارم که این مقاله کمکی به شما کرده باشد موفق باشید

عبداله
عبداله - جمعه 16 تیر 1396 ساعت 16:22
با عرض سلام و تشکر از مقاله خوبتان من شخصاً قصد دارم در زمینه انیمیشن های ساده مذهبی و قرآنی جهت ارائه در شبکه های مجازی مهارت داشته باشم. اگر برای شما مقدور است مسیر را به من نشان بدید.

پاسخ مدیر : سلام همانطور که در پاسخ نظر های زیر میبینید مسیر شما باید از یادگیری مفاهیم پایه انیمیشن ، در ادامه یک نرم افزار general را انتخاب نمایید و بدین ترتیب آموزش خود را شروع نمایید و به مرور زمان با تمرین های مختلف قدرت و مهارت خود را افزایش دهید بدین ترتیب پس از سه سال و اندی با کمی کم و بیش میتوانید انیمیشن های ساده ای را تولید کنید البته که باز هم بر روی کار تیمی تاکید میکنم زیرا قدرت شده چندین برابر خواهد شد امیدوارم موفق باشید

یوسف
یوسف - یکشنبه 18 تیر 1396 ساعت 13:56
اجرکم عندالله

پاسخ مدیر : با تشکر از لطف شما

hanieh
hanieh - یکشنبه 18 تیر 1396 ساعت 20:10
سلام خیلی ممنون از توضیح کامل وخوبتون ... سوالی که دارم اینه که به نظرتون من میتونم با آموزش های اینترنتی انیماتور بشم ؟ و اینکه این مراحلی که برای تولید انیمیشن فرمودید هزینه مالی بالایی داره ؟ مثلا حدودی بفرمایید!

پاسخ مدیر : با سلام بله برای بیشتر نرم افزار های موجود آموزش های موجود در اینترنت کفایت میکند اما بعضی آموزش های مهم ممکن است در فضای مجازی قابل دسترسی نباشد . برای مثال آموزش های آقای مهدی بندری برای نرم افزار 3ds max که دراینترنت هم قرار دارند ولی دانلود یا تماشای آنلاین آنها به صرفه نیست و خرید آنها از مرکز آن هزینه کمتری در بر دارد در مورد هزینه هم باید عرض کنم که هزینه مراحل ساخت انیمیشن های رایانه ای بستگی به کیفیت ساخت آن انیمیشن ها دارد البته که موارد دیگری هم دخیل هستند ولی بیشترین هزینه از نیروی انسانی نشأت گرفته میشود که بستگی به میزان تخصص و زمان و کیفیت کاری افراد دارد که میتوانید برای قیمت انیمیشن هایی مثل نبرد خلیج فارس 2 - ایستاده ایم 2 - فهرست مقدس - داستان سامرا - شاهزاده روم و ... را با کیفیت تقریبی آنها مقایسه کنید و قیمت حدودی این انیمیشن ها را به دست آورید. البته که قیمت ها در خارج از ایران بسیار بسیار بیشتر از قیمت های داخل میباشند ولی انیمیشن های داخلی نیز با توجه به زمان و کیفیت ساخت قیمت هایی در حدود 10 - 50 - 80 - 100 - 500 - 800 میلیون و یا 1 - 5 الی 60 میلیارد را دارند ولی قیمت ثابت (حتی حدودی) برای محاسبه این امر (بدون اطلاعات از روند ساخت و کیفیت و موارد از این قبیل) وجود ندارد. موفق باشید

علی
علی - جمعه 30 تیر 1396 ساعت 23:50
سلام خسته نباشید اگر ما بخواهیم یک انیمیشن با هزینه ای در حدود 20 میلیون بسازیم. این هزینه در چه چیز هایی یا در چه کار هایی خرج میشه؟ با تشکر

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما با تشکر از ثبت نظرتون. هزینه ها صرف نیروی انسانی ( درصورتی که بخواهید انیماتور استخدام کنید یا همکار داشته باشید). صرف تجهیزات ( بستگی به کیفیت و سطح تکنولوژی مورد نیاز کار داره ( البته بازم ربط داره به اینکه همکارتون باشه که در اون صورت باید تجهیزات رو بگیرید یا اینکه نیروی خارجی (یعنی غیر از همکار) باشه که در اون صورت تجهیزات کار خودشونه). و یکسری هم موارد جزئی دیگر که حمل و نقل و وسائل و جمع منابع تصویری و این مسائل هزینه داره .

نغمه
نغمه - سه شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 02:05
سلام. بسیار ممنون از اینکه چنین مطالبی رو در اختیارمون گذاشتید و به خوبی راهنمایی کردید.سپاس

پاسخ مدیر : سلام خواهش میکنم امیدوارم موفق باشید

فاطمه
فاطمه - جمعه 24 شهریور 1396 ساعت 22:09
سلام من میخواستم ببینیم با نرم افزار فلش انیمیشن ساختم اما نمیدونم چجوریه صداگذاری کنم و کجا باید بفروشم؟؟و اینکه بخوام بیشنر یادبگیرم از نرم افزار فلش چ سایتها و کتابهایی وجود داردچون خودم تقریبا ۷۰درصدبلدم.ممنونم

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما و عرض معذرت از تاخیر در پاسخ دهی - تا جایی که بنده خبر دارم روی انیمیشن های فلش صدا گذاری نمیشه اگر منظورتون اینه که این انیمیشن ها به صورت فیلم در بیاد باید اون ها رو به فرمت های رایج تصویری (mp4 . mpeg .wmv و ...) تبدیل کنید ( با استفاده از تبدیل کننده هایی که با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید پیدا کنید) و بعد در نرم افزار های تدوین اعم از ساده و حرفه ای ( Primiere , Powerdirector , corel video studio , davinchi و ...) بر روی آنها صدا گذاری کنید . برای فروش میتوانید 1- به سایت های فروش آنلاین فیلم از قبیل سینما مارکت و 1فیلم و ... مراجعه کنید 2- یک سایت فروشگاه اینترنتی ساخته و با دریافت نماد اعتماد و درگاه پرداخت اینترنتی فروش انجام دهید 3- (در صورت داشتن یک سایت یا وبلاگ یا کانال در شبکه های اجتماعی ) به یکی از سایت های واسط فروش از قبیل payping , pay , zarinpal مراجعه کنید و با قرار دادن محصول آن را به فروش بگذارید . در مورد نرم افزار های فلش اطلاعات زیادی ندارم. با تشکر از نظر دهی

sana
sana - دوشنبه 27 شهریور 1396 ساعت 04:24
سلام خسته نباشید برای یه انیمیشن سازی حرفه ای از چه برنامه هایی باید شروع کنم ؟.به دوستی میگفت فتوشاپ رو جامع یاد بگیر که منبع فارسی اگه باشه ولی جامع نیست میکفت باید زبان اصلی باشه ، و ایلاستریتور و آفترافکت ، آیا اینا برای یه موشن گرافیک حرفه ای کفایت میکنه؟ من علاقه دارم ولی مبتدی هستم ، اگه ممکنه نام نزم افزارهایی که باید کار کنیم رو بگین و اینکه این آموزشهاشون رو حتما باید زبان اصلی باشه ؟یا فارسی کفایت داره؟

پاسخ مدیر : با سلام و عرض معذرت از تاخیر در پاسخگویی : انیمیشن سازی اگه منظورتون دو بعدیه که بحث خیلی سادست و شما باید از راه یادگیری نرم افزار هایی مثل فوتوشاپ (بعضا ایلیستریتور) و افتر افکت و پریمیر و یا انیم استودیو به ساخت انیمیشن دو بعدی بپردازید ( در مورد آموزش باید عرض کنم که بهترین منابع معمولا منابع با زبان انگلیسی هستند ولی آموزش های بسیار خوبی هم به زبان فارسی مثل آموزش های رایگان فوتوشاپ استاد بهمن رئوفی وجود دارد ، که نظیر ندارند ) این نرم افزار ها برای موشن گرافی کفایت میکنه ولی اگر میخواهید به صورت حرفه ای انیمیشن سازی سه بعدی رو دنبال کنید باید گفت که کار بسیار سخت تر میشه و نرم افزار ها هم بیشتر و تخصص های مورد نیاز فوق العاده بیشتر برای آموزش نرم افزار های سه بعدی هم باید بگم که آموزش های فارسی متاسفانه فعلا یک قطره از اقیانوس علم CG رو تشکیل میده و بهترین منابع آموزش های زبان خارجی بالاخص انگلیسی است ( البته نه لزوما ) نرم افزار های مورد نیاز برای کار سه بعدی هم بسیار گسترده هستند که اسم بعضی از آنها در مقاله موجود هست

سیمین
سیمین - سه شنبه 11 مهر 1396 ساعت 13:00
بسیار عالی و ارزشمند بود.لطفا کسانی که اینکار رو شروع کردن و دنبال تشکیل گروه بصورت جدی هستن بمن ایمیل بدن. simin.nz62@gmail.com اگر من رو به گروهی معرفی کنید سپاسگزار میشم.

پاسخ مدیر : تشکیل گروه انیمیشن سازی کار ساده و راحتی نیست و نیازمند به مدیری متخصص و متبحر داره پیشنهاد میکنم که به گروه های cg کار در شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام عضو شوید و در مورد تشکیل گروه و یادگیری انیمیشن به صورت حرفه ای سوال کنید لینک گروه 3d artist در تلگرام : https://t.me/joinchat/BO507TvL0yn2UP8YPDd9TQ

طاهر
طاهر - چهارشنبه 12 مهر 1396 ساعت 09:01
خیلی دیدمو باز کرد ممنون از وقتی که برا نوشتن گذاشتی

پاسخ مدیر : خواهش میکنم امیدوارم موفق باشید

محمد رضا
محمد رضا - شنبه 22 مهر 1396 ساعت 09:38
با سلام و خسته نباشید به مدیر محترم سایت و تشکر فراوان از مطالب ارائه شده در سایت،بنده 2 سال پیش 6 ماه کامل با افترافکت کار کردم که تقریبا مسلط هستم به این نرم افزار ،به نظرتون میشه با افترافکت یک انیمیشن حرفه ای ساخت یا غیر عقلانیه؟ با تشکر

پاسخ مدیر : سلام علیکم با عرض معذرت فراوان از تاخیر در پاسخگویی - اگر بخواهم به صورت خیلی کلی توضیح بدم باید بگم : با توجه به اینکه به افتر افکت مسلط هستید میتونید در دو زمینه فعلایت کنید : 1- ساخت موشن گرافی ها و تیزر های تبلیغاتی و جلوه های ویژه دو بعدی و کمی سه بعدی - 2- کامپوزیتور شدن (ترکیب لایه ها و تصحیح رنگ لایه ها و در کل زیبا سازی انیمیشن ساخته و رندرشده !!!) - انیمیشن حرفه ای اگر منظورتون این باشه که میخواهید یک انیمیشن سه بعدی در سبک هالیوود ( نه در کیفیت آنها بلکه از لحاظ ساختار تولیدی شبیه به آنها) و مخصوصا با جلوه های ویژه قدرتمند و حرفه ای ، بسازید باید به نرم افزار های سه بعدی رجوع کنید و اونهارو یاد بگیرید که در مقاله به همین مبحث پرداخته شده - البته که افتر افکت در مراحل پس تولید یا همان Post Production (و یا حتی پیش در مراحل تولید ) میتواند نقش قدرتمندی ایفا کند اما به تنهایی برای ساخت یک انیمیشن کافی نیست به همین دلیل باید آموزش مهارت های سه بعدی ذکر شده بالا رو شروع کنید ( یا به یک تیم بپیوندید که با هم انیمیشن تولید کنید که بهتر هم هست ) تا بتونید یک انیمیشن سه بعدی حرفه ای رو تولید کنید - موفق و مؤید باشید

Ft
Ft - سه شنبه 2 آبان 1396 ساعت 11:42
سلام من علاقه ی زیادی ب انیمیشن سازی دارم و خیلی هم طراحی کارکتر میکنم سال دیگه تصمیم دارم به هنرستان برم و میخواستم بدونم چه رشته ای باید بخونم با تشکر از مقاله ی خوبتون

پاسخ مدیر : با سلام و پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی باید خدمتتون عرض کنم که با توجه به اطلاعاتی که بنده از رشته های مرتبط با انیمیشن در هنرستان دارم میتوان گفت که اگر میخواهید به سمت انیمیشن سازی سه بعدی حرفه ای بروید قید هنرستان یا دانشگاه را بزنید و به صورت خودجوش و با آموزش های موجود در فضای مجازی فعالیت خود را شروع کنید. در زمینه دو بعدی نیز خیلی حرفی برای گفتن در مراکز آکادمیک وجود ندارد ولی در کل در این زمینه میتوانید روی آنها حساب کنید (اما به نظر شخصی بنده اگر انیمیشن دو بعدی را نیز به صورت خودجوش شروع کنید میتوانید سریع تر و قدرمند تر فعالیت کنید) البته تمام این اطلاعات رو به صورت تئوری و از زبان اساتید انیمیشن سازی و مدرسان هنرستان عرض کردم و هیچ تجربه ای به شخصه در هیچ آموزشگاه آکادمیکی ندارم ولی پیشنهاد شخصی بنده همین دنبال کردن یادگیری انیمیشن سازی به صورت خودجوش و با آموزش های فضای مجازی است . موفق باشید

شاهرخی
شاهرخی - شنبه 13 آبان 1396 ساعت 00:44
با سلام،خسته نباشید و سپاسگزاری الحق که مطلب جامعی ارائه کردید،در عین حال نسبتا مختصر که جای تشکر فراوان داره ،همچنین خواهش می کنم از انیمیشن های۲بعدی و مراحل ساختشون هم مطالب آموزشی بذارید،خصوصا مراحل ساخت آثار استودیویی مانند جیبلی که از نظر کیفی اونقدر ممتازند،که مثل جادویی در ذهن انسان می نشینن! باز هم سپاس!

پاسخ مدیر : با سلام و تشکر از نظردهی بسیار خوشنودیم که توانسته ایم کمکی برای پیشرفت و رشد دوستان عزیز بشویم . در مورد انیمیشن سه بعدی باید عرض کنم که (با توجه به اینکه رشته کاری ما انیمیشن سه بعدی نبوده و نیست ولی شاید در آینده به آن نیز بپردازیم) نوع های مختلفی دارد از سبک های انیمه و مانگای ژاپنی تا سبک های دوبعدی دیگر به سبک دیرین دیرین و ... که این نوع دوم با نرم افزار های موشن گرافی مثل animstudio و After Effects ساخته میشن و نوع اول با توجه به پیچیدگی کار ، به صورت پایه ای با دست نقاشی میشوند (اگر جستجویی در این مورد بفرمایید خواهید دید که در استودیو های طراحی این انیمیشن ها طراحان بسیاری در حال طراحی انیمیشن هستند ) و در برخی موارد نیز از نرم افزار های جلوه های ویژه سه بعدی مثل houdini برای ساخت برخی جلوه های ویژه بصری استفاده میکنند که به جد باید عرض کنم هیچی در این مورد نمیدونم (فقط میدونم باید طراحی حرفه ای دستی بلد باشید) ... ولی با کمی تحقیق میتونید به روش ساختشون پی ببرید. انشالله اگر عمری باشد و تخصصی در این زمینه پیدا کنیم مقاله ای در آن مورد نیز قرار میدهیم. با تشکر از نظر دهی شما موفق و مؤید باشید

سحر
سحر - دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت 12:07
سلام ممنون از مطالب خوبتون من چندتا سوال داشتم من برای انیمیشن میخوام برنامه maya و zbrush یاد بگیرم برای شروع اول کدومو یاد بگیرم بهتره؟ و اینکه آیا شما سی دی یا سایتی که از ۰ تا ۱۰۰ برنامه هارو کامل توضیح داده باشه معرفی میکنید. ممنون

پاسخ مدیر : سلام با تشکر از نظر دهی و تاخیر در پاسخگویی برای یادگیری انیمیشن سازی ابتدا باید یک نرم افزار جنرال مثل مایا رو شروع کنید و در ادامه برای کار های مدلینگ hard surface و سنگین ، کار با نرم افزار هایی مثل zbrush رو یاد بگیرید. متاسفانه باید بگم آموزش کامل و 0 تا 100 برای این دو نرم افزار نمیشناسم . برای یادگیری بیشتر باید به آموزش های مقطعی اکتفا کرد و با دیدن آموزش های متعدد به ترتیب با آنها آشنا بشویم. برای معرفی آموزش زیبراش میتوانید به مقاله مقابل مراجعه نمایید : http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=13&id=99894

امیر
امیر - دوشنبه 13 آذر 1396 ساعت 04:03
با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر بابت مطالب ارزشمندتون... من خیلی علاقه مندم که بتونم آموزش انیمیشن های 2بعدی یا انیمه مثل کارهای میازاکی که عاشقانه کارهاشو میبینم و لذت میبرم رو شروع کنم و ایده و داستان های زیادی هستند که توی ذهنم دارم ولی اصلا نمیدونم چه طور و از کجا باید شروع کنم...!!!! خواهش میکنم راهنماییم کنید و اگر دوستانی در این ضمینه هستند که کار می کنند بهم معرفی کنید. با تشکر و سپاس

پاسخ مدیر : با عرض سلام و معذرت بابت تاخیر در پاسخگویی در زمینه انیمیشن سازی دو بعدی و سبک انیمه ، ابتدائا شما باید یک طراح حرفه ای باشید در ادامه نیز با نرم افزار های دوبعدی مثل انیم استودیو و افتر افکتس (اولی برای متحرک سازی برخی سکانس ها و دومی برای تصحیح رنگ و جلوه های ویژه دو بعدی) آشنا بشوید . البته که در پشت صحنه تولید برخی انیمه ها ، استفاده از نرم افزار های سه بعدی نیز دیده میشود که بعد از تولید جلوه های وِیژه سه بعدی توسط نرم افزار آن را یا طراحی دستی میکنند یا با افکت هایی به انیمه تبدیل میکنند. ولی در کل اطلاعات زیادی ندارم. برای ارتباط با افراد فعال در حوزه طراحی انیمیشن دو بعدی و طراحی انیمه نیز میتوانید به گروه تلگرامی روبرو بپیوندید : https://t.me/joinchat/CuWd1EBKWfAh9r0k0kxOqg

Arya
Arya - شنبه 18 آذر 1396 ساعت 22:23
سلام.با تشکر از زحمات فراوانتون در این مقاله،میخواستم از شما بپرسم که به چه دلیل ایران نسبت به آمریکا انقدر عقب افتاده و انیمیشن های خیلی مبتدی رو پخش میکنه،مگر آمریکایی ها چه سخت افزار ها و دستگاه هایی دارند که ایرانی ها ندارند،به نظر نمی رسد که آنها امکاناتشان در زمینه انیمیشن سازی بسیار بالا باشد،واقعا برای من باعث تعجب است که ایران اینقدر نسبت به آمریکا در این زمینه عقب افتاده است،آنها چه ابزار فناوری کامپیوتری دراین زمینه دارند که انیمیشن هایشان نسبت به ما بسیار زیبا هستند؟

پاسخ مدیر : با سلام و تشکر از نظر لطفتون - ببینید دوست عزیز اگر بخوام خیلی خلاصه توضیح بدم باید عرض کنم که ، متاسفانه در حدود 100 سال پیش که انگلیس در حال نسل کشی گسترده در ایران بود ، در آمریکا صنعت سینما به راه افتاد و شرکت هایی از قبیل والت دیزنی ، پارامونت پیکچرز ، وارنر برادرز و ... سر بر آوردند ، یعنی زمانی که غرب در حال تشکیل ارتش فرهنگی و سینمایی خود بود ، کشور ما درگیر بی کفایتی شاهان قاجار ، و پس دادن تاوان جنگ های جهانی بود ، در حالی که در همان حین آمریکا در وضعیت بسیار مناسب تری قرار داشت ، در جنگ جهانی دوم هم همچنین ، با اینکه ایران در هیچ طرف دعوا نبود ولی به مراتب از آمریکایی که یک سر جنگ بود ، در فشار بیشتری قرار داشت - برای روایت تاریخی عقب افتادگی تکنولوژیک ایران در زمینه سینما همین بس . اما در عصر حاضر بنده معتقدم که ما با توجه به پیشرفت های پس از انقلاب اکنون سینمای انیمیشن ایران باید بسیار قدرتمند تر از گذشته ظاهر میشد و الان باید میتوانستیم یکی از قدرت های سینمایی جهان باشیم ، دلیل عقب افتادگی ما ، علاوه بر نبود تجهیزات مناسب ( با توجه به اینکه فرمودید که چه سخت افزار هایی دارند که ایرانی ها ندارند باید عرض کنم ، سخت افزار های رندر هالیوود شامل هزاران رایانه متصل به هم میشود ، در یک نمونه فقط شرکت کوچک پیکسار ، با قدمت 30 سال ، دارای رندر فارم هایی شامل 30 هزار اسلات میباشد ، که نتیجه آنها انیمیشن های حیرت انگیز موجود است ) ، نبود بودجه و حمایت دولتی بوده است ، به همین دلیل است که بسیاری از هنرمندان قدرتمند ما در این زمینه هم اکنون در حال فعالیت در استودیو های خارج از کشور هستند و افرادی که مانده اند (مانند تیم آقای جواد مطوری ، یا آقای فرهاد عظیما ، و ...) با سختی های بسیار در حال تولید انیمیشن هایی در کلاس جهانی هستند. از سوی دیگر باید گفت که شرکت های هالیوودی از ابتدا با توجه به اینکه مبانی گرافیک و سینما را خلق کردند ، توانستند از این جهت گام بلند تری نسبت به بقیه کشور ها برداشته و زبان انحصاری رشته انیمیشن را انگلیسی کنند ، و هم اکنون بیش از 80 درصد منابع انیمیشن سازی به زبان انگلیسی است که صد البته کار افراد انگلیسی زبان برای پیشرفت را به مراتب ساده میکند ، به علاوه بر آن دانشکده های انیمیشن سازی در آمریکا هم از علل این رشد فناوری بوده اند. ولی در کل با توجه به تمام کمبود ها و کاستی ها ، تولید انیمیشن هایی با کیفیت فهرست مقدس ، نبرد خلیج فارس 2 و شاهزاده روم در ایران ، میتواند نقطه عطفی در سینمای انیمیشن ایران باشد. با تشکر

Mr.Hamid
Mr.Hamid - یکشنبه 3 دی 1396 ساعت 23:30
سلام ممنون از مطالب خوبتون اقای قدیر بنده دانش اموز کلاس نهم هستم و از کودکی به انیمیشن خیلی علاقه داشتم به خصوص انیمه برای همین این رشترو میخوام انتخاب کنم دوست داشتم بدونم سیستم مورد نیاز پی سی برای این نرم افزار ها مانند 3دی و مایا چی هست اما سوال اصلی من اینه که:برای کار در خارج از کشور باید چه کار کنم؟سوال زیاده انشالله در اسرع وقت در تالار گفتمان در صورت امکان ازتون میپرسم با تشکر

پاسخ مدیر : سلام برای سیستم باید عرض کنم که بستگی به سنگینی کارتون داره برای مثال ما برای ساخت انیمیشنی به کیفیت بی مدافع (که چند روز دیگه تکمیل میشه تولیدش ) به سیستمی با قدرت 16 گیگ رم و 4.5 گیگاهرتز دسترسی داشتیم ، که البته خیلی جاها این سیستم کم میوورد و باید سیسمت بسیار قوی تری برای تولید این کار موجود میداشتیم که بودجه خریدش رو نداشتیم. اما در مورد تولید انیمه که کاملا بحث دو بعدی هستش یک سیستم با قدرت کمتر از سیستم ما هم جواب گوی تولید انیمه هستش ، چون انیمه بیشتر کار هاش طراحی دستی هستش و کار های کمی با رایانه نیاز داره . ولی در کل برای سطح متوسطی از کار ، حداقل یک لبتاپ 2 گیگاهرتزی با 6 گیگ رم و در مثال بهتر هم سیستمی با قدرمت سیستم ما ، کفایت میکنه. در مورد کار در خارج کشور تقریبا چیزی نمیدونم فقط میدونم باید فوق العاده متخصص باشید تا بتونید اونجا کار کنید. برای پرسش سوال باید عرض کنم متاسفانه سایت ما در حال تغییرات اساسی هستش ، به همین دلیل به کانال تلگرام ، یا سروش ما رفته و سوالاتتون رو به ادمین ارسال نمایید (اولویت با تلگرام هستش) موفق باشید

رسولی
رسولی - شنبه 23 دی 1396 ساعت 09:49
سلام و عرض احترام پسرم علاقه زیادی به ساخت انیمیشن دارد و چند فیلم کوتاه استوب موشن هم ساخته است و همه کارهایش را خودش انجام داده است. از لحاظ تحصیلی هم در مدرسه تیزهوشان تحصیل میکند. قصد دارد در آینده در زمینه ساخت انیمیشن کار کند. با این توصیفات آیا رفتن به هنرستان و تحصیل در رشته انیمیشن را توصیه می‌کنید؟ یا اینکه فعلا در رشته ریاضی (مدارس خاص) تحصیل کند و به صورت آزاد در کلاسهای آموزشی انیمیشن شرکت کند؟ ممنون از پاسختان.

پاسخ مدیر : با سلام و عرض معذرت از تاخیر در پاسخگویی با توجه به استعداد و علاقه فرزندتان به حوزه انیمیشن ، میشود گفت که بهتر است که به هنرستان مراجعه نمایند (البته هنرستان های هنر و رسانه که مبحث انیمیشن سازی را در آن تدریس میکنند ) البته این هنرستان ها هنوز سطح بالایی از تولید انیمیشن را آموزش نمیدهند ، اما به هر حال تنها مقاطع آکادمیک رسمی برای آموزش انیمیشن به حساب می آیند ، البته که بنده پیشنهاد میکنم که در صورت علاقه به یادگیری قوی انیمیشن ایشان با آموزش های مجازی (که تقریبا همه انیمیشن سازان امروز از این طریق رشد کرده اند ) هم استفاده نمایند و با یادگیری مفاهیم پایه و نرم افزار ها بپردازند. (در مورد کلاس های آموزش انیمیشن و هنرستان تفاوت هایی وجود دارد : هنرستان مبانی کلی انیمیشن سازی ، از نوع های ساده مانند استاپ موشن و انیمیشن دو بعدی را توضیح و آموزش میدهد ، اما کلاس های آموزشی انیمیشن سازی فعلی به صورت کمی پیشرفته تر در مباحث سه بعدی شروع به آموزش میکنند و البته در اکثر مواقع مفاهیم پایه انیمیشن سازی را توضیح نمیدهد و صرفا به آموزش نرم افزار و تکنیک میپردازند (البته نه همه) به نظر بنده بهترین راه ادامه تحصیل (هنرستان یا دبیرستان) در کنار آموزش مجازی انیمیشن سازی است . البته بهتر است اگر به صورت جدی میخواهید به این رشته نظر کنید ، آینده شغلی آن را هم مد نظر داشته باشید (که البته صنعت انیمیشن ، صنعت در حال رشدی در ایران است ) موفق باشید یاعلی

zaady mohammad
zaady mohammad - یکشنبه 24 دی 1396 ساعت 12:52
سلام عرض میکنم به مدیر سایت. من مطالب خوندم همه رو گفته بودین انگلیسیتون باید خوب باشه . درسته حرفتون ولی بازم نرم افزار که نصب کردم راه درست کردن یک تیکه رو بسیار پیچیده کرده اصلا به غیر از انگلیسی باید این نرم افزار ها هم توضیهی داشته باشه برای کارکردن باهاش.... خیلی ممنونم ازتون . محمد از مشهد

پاسخ مدیر : سلام خدمت شما و معذرت از تاخیر در پاسخگویی در مورد بلد بودن زبان انگلیسی روی حرف ما بیشتر برای کار های تخصصی و قوی تر بود ولی در ابتدای راه شما میتوانید با آموزش های بسیار زیاد فارسی که از مباحث مقدماتی تا متوسط را توضیح میدهد استفاده کنید ، از جهتی هم سعی کنید حتما آموزش ببینید چون یادگیری قسمت های نرم افزار به صورت تکرار و خطا کار بسیار زمان بر و بیهوده ای است سوال دیگری بود در خدمتیم موفق باشید یاعلی

k.m
k.m - دوشنبه 2 بهمن 1396 ساعت 01:02
سلام.ممنون ازاین مطلب مفیدتون...چندتا سوال داشتم و میخواستم ازین سردرگمی دربیام سریعتر...من 20سالمه و تازه به این نتیجه رسیدم که انیمشن سازی رو واقعا دوست دارم.بنظرتون دنبال کردن این هدف برای من که سطحم صفره تواین صنعت امکان پذیره؟ مـثلا من حتی اموزش های پیشرفته طراحی هم ندیدم و در کل خیلی مبتدیم. واینکه اگه بنظرتون خیلی دیر نیست من دقیقا برای شروع باید چیکار کنم یا از چه پکیج های اموزشی ای باید استفاده کنم؟ به ساخت انیمه علاقه بیشتری دارم

پاسخ مدیر : سلام دوست عزیز با تشکر از لطف شما نسبت به ما در مورد سنتون و دنبال کردن هدف انیمیشن سازی باید بگم خیلی نگران نباشید چون که از خیلی عزیزان زودتر به فکر این کار افتادید !!! البته افرادی هم از سنین پایین تر شروع کردند ولی برای نمونه آقای فرهاد عظیما (مدیر گروه انیمیشن سازی فاطمه الزهرا (س) ) و سازنده 6 انیمیشن بسیار با کیفیت (نبرد خلیج فارس 2 و پیام راشل کوری از این انیمیشن ها هستند، که پیشنهاد میکنم حتما ببینید تا سطح کار دستتون بیاد ) ، از سن 18 سالگی (دو سال زودتر از شما ) شروع به کار کردند البته آن بیش از یک دهه پیش ، که زمان یادگیری کار از دهه گذشته تا امروز بسیار بسیار تغییر کرده است ، پس باید عرض کنم که خیلی راحت وارد این رشته بشوید و به هیچ وجه نگران دیر بودن نباشید (به قول و معروف هیچ وقت دیر نیست ) و البته در مورد سطح کارتون باید عرض کنم اون هم اهمیتی نداره ، خیلی از عزیزان در این رشته از سطح صفر و برخی از سنین بالاتر از سن شما کار خود را شروع میکنند . (اگر هم طراحیتون تا حدی خوبه میشه گفت که جلو تر هم هستید از عزیزان دیگر ) برای یادگیری انیمیشن دو بعدی ، هم نرم افزار وجود داره و هم دستی ممکنه ولی اون طوری که از فیلم های پشت صحنه ساخت انیمه ها دیده میشود اکثر مراحل تولید دستی انجام میشود ، و برخی مراحل در نرم افزار های دو بعدی و برخی هم در نرم افزار های سه بعدی ، اما اگر میخواهید این رشته را دنبال کنید باید عرض کنم که اولین کاری که باید در آن قوی شوید ، طراحی است . که با یک جستجوی در اینترنت میتوانید به تعداد مو های سرتان آموزش در موردش پیدا کنید D: . البته خیلی از مراحل تولید انیمه اطلاعی ندارم ، میتوانید با سرچ به زبان انگلیسی فیلم های زیادی از پشت صحنه انیمه های مختلف پیدا کنید (شاید هم مراحل تولید آن را ) . در صورت اینکه سوال دیگری هم داشتید در خدمتیم . موفق باشید یاعلی مدد

sun
sun - دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 00:00
ممنون از مطالبتون خصوصا فیلمی که گذاشتین ولی باید بگم موضوع و داستان انیمیشن ها هم خیلی خیلی مهم هست.متاسفانه حتی بهترین انیمیشن های ساخته شده ایرانی مثل تهران 1500 ،شاهزاده روم و بقیه موضوعات جالبی ندارن و یا داستان پردازی خیلی بد و آبکی دارند که باعث شده اصلا تکنیک ها و زحمت ها به چشم نیاد.انگار مجبوریم یک داستان بزرگانه دینی امامی بسازیم و سن یا علایق مخاطبین انیمیشن رو نادیده می گیریم.

پاسخ مدیر : سلام. با تشکر لطف شما . بله متاسفانه هنوز در انیمیشن سازی ایران سینمای انیمیشن فرهنگ ساز راه نیافتاده است ، بلکه اکثر انیمیشن های ما با موضوع تاریخی ، تولید میشوند که در اکثر موارد تاثیر فرهنگی ، زیادی نخواهند داشت . انیمیشن هایی مثل تهران 1500 هم حتی با تمام داستان سازی علمی تخیلی اش به دلیل داشتن یک داستان ، به سبک فیلم های امروزی و اغراق های بی حد و اندازه ، باعث شد که انیمیشن خیلی به چشم نیاید . و باید گفت که یکی از دلایل ظهور گروه پوبا هم ، همین نبود داستان های مناسب بوده است ، تا شاید بتوان از این حصر تاریخی بیرون و به موضوعات روز و متناسب با ذائقه و علایق کودک و نوجوان روی آورد. موفق باشید یاعلی

مهدیار
مهدیار - سه شنبه 15 اسفند 1396 ساعت 23:13
سلام خیلی ممنون بابت مطالبتون عالی بود
ریتا
ریتا - شنبه 18 فروردین 1397 ساعت 23:59
مقاله آموزنده ای بود و چشم مرا باز کرد..متشکرم .. امیدوارم به آرزوهای قشنگتون برسید.
گودرزی
گودرزی - سه شنبه 28 فروردین 1397 ساعت 18:27
با سلام و تشکر از سایت خوبتون و پاسخگویی های دقیق و صبورانه شما برای کار انیمیشن سازی سوالی داشتم در صورت امکان ممنون میشم توضیح بدید بنده در مقطع دکتری حسابداری مشغول به تحصیل هستم و واقعا عاشق هنر مخصوصا سینما هستم و الان 33 سال سن دارم و مدیر مالی یک شرکت هستم و همیشه آرزو داشتم و دارم که با یادگیری ساخت انیمیشن بتونم در حوزه ساخت فیلم کار کنم و شدیدا به این کار علاقمندم حالا سوالم اینه که 1- آیا 33 سال سن برای شروع و حرفه ای شدن در حوزه کار ساخت انیمیشن دیر نیست؟ 2- برای شروع چکار کنم؟ 3- برای شروع چه نرم افزاری رو پیشنهاد میدید؟

پاسخ مدیر : با سلام و تشکر از لطف شما - با توجه به اینکه انیمیشن سازی دارای شاخه ها و زیر شاخه های بسیاری است باید گفت که بستگی داره که چه چیزی در انیمیشن سازی رو مد نظر داشته باشید. برای موضوع سن که خیلی ها هم این سوال رو معمولا میپرسند ، بنده به این جمله اعتقاد دارم که (( سن فقط یک عدده )) پس اگر به کاری علاقه دارید هیچ وقت دیر نیست . برای شروع ابتدا باید مباحث پایه انیمیشن سازی رو (البته در کنار آموزش تکنیکی ) پیش بگیرید و مفاهیم اولیه ی انیمیشن سازی رو متوجه بشید که با جستجو ی در این باره میتوانید مقالات و آموزش های زیادی رو پیدا کنید : animation fundamental - همچنین سایت هایی که در انتهای مقاله نام بردیم میتوانند برای شما بسیار کاربردی باشند و آموزش های زیادی در آنها پیدا میکنید ولی متاسفانه به طور کلی باید گفت در ایران خیلی مسیر دقیقی برای یادگیری انیمیشن سازی طراحی نشده که بتوان به یک سایت یا یک مجموعه آموزشی اشاره کرد . و در مورد کار با نرم افزار باید شما ابتدائا باید بدانید که میخواهید در چه حوزه ای از انیمیشن سازی فعالیت کنید : مثلا نرم افزار 3ds max در اکثریت حوزه ها کاربرد دارد (بیشتر حوزه مدلسازی و معماری ، البته که در خیلی زمینه های دیگر هم کار میکند) نرم افزار مایا ( در زمینه جلوه های ویژه بیشتر کاربرد دارد و البته کمی نیز ساختار پیچیده تری نسبت به max دارد) و نرم افزار های دیگری که موجود هستند و توضیحات اینکه چه نرم افزاری از آنها بهتر است از سطح دانش بنده فراتر است. موفق باشید - یاعلی

فاطمه کیاسی
فاطمه کیاسی - پنجشنبه 30 فروردین 1397 ساعت 03:26
من به انجمن سینمای جوان میروم با اکثر نرم افزارهای انمیشن اشنایی دارم و طراحی اناتومی و کاراکتر انجام میدهم و... پیگیر و در مسیر رسیدن به کارگردانی انیمیشن هستم اما نمیدانم کی به استقلال شغلی خواهم رسید(کارگردان انیمیشن) من به علت مشکل مالی زمان بسیار برام مهم هست . اینکه بدانم اگر پشتکار فراوانی داشته باشم در چه بازه زمانی به هدفم خواهم رسید ؟!؟! در دوسال آینده ؟ س سال آینده ؟ چند سال؟!

پاسخ مدیر : با سلام - متاسفانه خیلی با روش ها و مقدار در آمد زایی کارگردانی انیمیشن آشنایی ندارم . ولی میتوانید از هنرمندانی که در گروه تلگرامی زیر حضور دارند این سوال را بپرسید به احتمال زیاد پاسخ خود را میابید : https://t.me/joinchat/BO507TvL0ymAnC1TqPcfCQ

Anima
Anima - یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 ساعت 01:34
من 16 سال دارم و یکی از رویا های بزرگم انیماتور شدن است چند انیمیشن کوتاه هم با استفاده از فتوشاپ ساخته ام با خواندن این مطلب مخصوصا قوانین انیمیشن سازی به بسیاری از ایراد های کارم پی بردم واقعا از شما متشکرم.
hich
hich - دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 ساعت 02:12
سلام من خیلی علاقه دارم که طراح کاراکتر های انیمیشن بشم البته چیز زیادی راجع بهش نمیدونم واینکه حتی نمیدونم باید تو این زمینه از کی کمک بگیرم خیلی بی تجربم ممنون میشم راجع به شرایط این کار اگر امکانش هست توی تهران یا کرج راهنماییم کنید مچکرم

ارسال نظر جدید

برای افزایش امنیت لطفا کدی را که در تصویر زیر می بینید در کادر وارد کنید :
CAPTCHA Image   Reload Image
Enter Code*:

آوا

شبکه های اجتماعی

  کانال های ما در:

  

      

 

نویسندگان
  • ghadir3d
    مدیر کل سایت
  • FFP
    ّّمدیر دوم سایت
منوی کاربری
نام کاربری :

کلمه عبور :



عضویت در سایتفراموشی رمز عبور


خوش آمدید !